Detta inlägg är ett betald inlägg och görs i samarbete med de börsnoterade företagen och / eller deras produkter. Alla hyperlänkar betalas därför hyperlänkar.

För riktigt många människor så är möten en stor del av arbetsdagen runt om i världen. En del träffas bara en gång i veckan eller mindre, medan många andra möts flera gånger om dagen. Gemensamt för dem alla är att de vill att mötena ska bli lyckade. Du kan inte alltid säkra dig att mötena blir lyckade, men du kan göra vad du kan för att ge dem en knuff på vägen.

Ett av de första stegen i planeringen är platsen. Här är det flera olika faktorer du ska ta hänsyn till innan du väljer ett rum.

Antal deltagare

Innan du bokar en möteslokal behöver du veta hur många deltagare som kommer. På så sätt ser du till att det finns tillräckligt med platser så att någon inte kommer i kläm. Om deltagarna inte är bekväma mister de fokus från mötet och bidrar kanske till att skapa dålig stämning. En möteslokal eller hyra kontor kan dock också vara för stort. Om det finns för mycket utrymme i ett rum riskerar du deltagarna att tappar koncentrationen, exempelvis genom att sitta och titta runt i det stora rummet. Var noga med att behålla en god intim atmosfär, där alla har gott om plats.

Arrangera bord

När du håller möte ska du arrangera borden på ett sådant sätt att alla deltagare kan ses och höras när de vill säga något. Å andra sidan är det inte lämpligt om deltagarna måste vända sig om för att kunna se varandra.

Inomhusklimat

En rätt viktig detalj är inomhusklimatet. Ett rum fullt av människor kan tendera att bli väldigt varmt. Därför är det optimalt om rummet har luftkonditionering eller ett fönster som kan öppnas. På samma sätt ska rummet heller inte bli alltför kallt och nu kan det bli riktigt svårt eftersom män och kvinnor ofta har olika uppfattning om rumstemperaturen. Det är en konst att hitta den perfekta temperaturen.

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here