Detta inlägg är ett betald inlägg och görs i samarbete med de börsnoterade företagen och / eller deras produkter. Alla hyperlänkar betalas därför hyperlänkar.

Om besökarna inte litar på en webbshop så säljer den knappast något. Besökarna beslutar sig nämligen helt enkelt för att köpa sina produkter någon annanstans, hos en webbshop som utstrålar säkerhet och trovärdighet. Men vilka signaler ska du leta efter för att kunna vara säker på att du handlar i en trygg och säker webbshop?

Hur är första intrycket?

De första alarmklockorna ringer förmodligen när du loggar in på en webbshop som varken ser eller känns 100 % tillförlitlig. Om webshopen inte verkar pålitligt är det några saker du bör leta efter, för att kunna fastställa att du hamnat på en falsk sida.

Här kan du se en footer (sidfot). Det är här de ikoner och logotyper, som du ska kika efter, vanligtvis placeras.

uniggardin
Här är sidfoten på Uniggardin.se, som säljer gardiner online.

De varumärken du ser är Trustpilot, Triple A och Trust Ecommerce Europe. Märkena står för förtroende och trovärdighet. Leta efter dem nästa gång du besöker en webshop. På så sätt kan du känna dig säker nästa gång du ska handla online. Men vad betyder märkena egentligen?

Trustpilot

Trustpilot är en sida där du har möjlighet att se vad konsumenterna tycker om din webbplats. När du handlar på en webbplats som har många positiva kommentarer på Trustpilot, kan du som kund vara säker på att du får vad du vill ha.

Triple A

AAA är högst kreditvärdighet. Om en webbshop har denna märkning är det ett företag som har en mycket god förmåga att uppfylla deras nuvarande betalningsförpliktelser.

Ecommerce Europe Trustmark

Ecommerce Europe Trustmark är ett märke som finns i hela unionen hos de butiker som följer de europeiska regler som fastställs.

E-märket

E-märket är en dansk utnämning som gör det möjligt att (be)visa att webbshopen överhåller de olika regler som e-märket angivit som krav.

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here